вторник, 2 ноября 2010 г.

"Ах, Одесса - жемчужина у моря!"

В п'ятницю мені зателефонував дружбан, Савіч і запропонував вже вночі їхати в Одесу. На мої кволі спроби образумити його він твердо і впевнено відповів, що має бути кульно і, як не дивно, - це подіяло. Після роботи я нашвидкоруч зібрав якісь речі, розбудив вночі Натаху і вже в 4-ри ранку ми долали шлях по напрямку Київ-Одеса.

7-й кілометр
Плани будували на ходу і таким чином було вирішено, скориставшись оказією, заскочити на знаменитий одеський ринок "7-й кілометр".
Савіч не міг собі відмовити в насолоді добряче пришпорити свою новопридбану машинку і в результаті довелось двічі спілкуватись із пильними працівниками ДАІ. Дороге задоволення, я Вам скажу. :)
Ближче до 6-7 ранку ми з Натахою на задньому сидінні позасинали, а коли прокинулись десь в 9 годин, то Савіч вже виясняв у заправщика де тут повернути, щоб потрапити на той ринок. На трасі перед Одесою треба повернути праворуч, в сторону Авангарда, ще кільканадцять хвилин і ми вже там. Це дійсно ціле містечко з наметів і контейнерів. Я не можу сказати чи справді це найбільший ринок, який я бачив, але він дійсно ду-у-уже великий і має ухил до оптових продажів, що, в цілому, дає змогу іноді прикупити щось по хорошій ціні і в роздріб.
Вибравшись із машини ми вирішили наскоро перекусити підручними засобами і вирушати на дослідження ринку:

Джерело: 20101023 Odessa

Які результати тих досліджень - особисто мені там не сподобалось. Ціни досить високі, повторюваність асортименту теж дуже втомлива, кілометри рядів із шматтям... В принципі я купив собі відносно непогані шкіряні перчатки за 50грн, але мої спроби прицінитись до деяких інших товарів привели до висновку, що перчатки були просто щасливим випадком :) Мої супутники, однак, накупили собі трохи всякого барахла, але то в них просто був такий покупонський настрій.
Коротше, це все не дуже цікаво. Зрештою ми там провели десь пару годин і вирушили далі до нашої мети - в Одесу.

Одеса
Приїхавши в саме місто ми не зовсім розуміли куди нам податись, але було відчуття, що треба рухатись відразу до епіцентру, а епіцентр Одеси в нашому розумінні - це ніщо інше ніж Дерибасівська! :) Отже, ми забили в навігатор вулицю Дерибасівську і вперед.
Що треба відмітити стосовно їх доріг - багато односторонніх вулиць і це дуже позитивно для автомобільного руху. Що ще сподобалось - практично на кожному розі, принаймні в центрі, стоять чудові вказівники вулиць.

Джерело: 20101023 Odessa

Наблизившись до Дерибасівської приблизно за квартала півтора було вирішено зашвартуватись і далі досліджувати місцевість пішачкомс. І першою метою подорожуючих було знайти де поїсти. Стосовно всяких ресторанів в Одесі - їх багато. Але вони, чесно кажучи, якось всі нас відлякували. Більшість виглядали занадто крутими, а деякі були занадто прохідними.

Зрештою, ми вибрали щось, що хоч якось нам було знайоме - суші-ресторан. І це був наш не зовсім вірний вибір, бо ресторан виявився дещо дорожчий ніж середній суші-бар в столиці, а наїлися ми не дуже щільно. Однак в цьому ресторані ми отримали дуже гарне обслуговування і зробили пару дуже корисних справ. По-перше ми знайшли собі житло. Спочатку нам намагались втюхати щось феєрично круте і дороге, але в результаті ми зрештою потрапили на дуже пристойну двокімнатну квартирку прямо на Дерибасівській і всього лиш за $50/добу. Контактом баришні, яка здає цю квартирку, готовий поділитись з усіма зацікавленими (0672929026, Ліля, Дерибасівська, 16).
Ось це наш одеський внутрішній дворик:

Джерело: 20101023 Odessa

Після успішного зняття квартири трапилась невеличка халепа. Савічева машинко чомусь вирішила не заводитись. :(
Після того, як ми безрезультатно перемацали під капотом все, що могли перемацати, довелось видзвонювати фольцвагонівське СТО і домовлятись про евакуатор. Дуже прикро, особливо з точки зору втрати часу.
Таким чином ми розділились - Савіч з дружиною поневірятист з машиною, а ми з Натахою досліджувати місто.
Погодка видалась на диво приємна і місто так і запрошувало до екскурсії. Невеличка оріентировка по карті і ми вирушаємо по вулиці Катеринівській прямо в сторону Приморського бульвару. Повинен відмітити, що в орієнтуванні на місцевості і навіть визначенні найближчих визначних туристичних точок мені досить ефективно допомагав мій Андроідний телефончик із гугл-мапою в озброєнні.
Отже пункт номер один - Одеський Театр Опери та Балету.

Джерело: 20101023 Odessa

В сонячних променях  будівля виглядає дуже приємно, а кілька весільних процесій, що фотографувались біля театру, створювали відповідний святковий настрій і метушню.

Потім ми якимось чином портапили до памятника Олексанру Сергійовичу і прогулялись по живописному приморському  бульвару.

Джерело: 20101023 Odessa

Наступний пункт - вершина Потьомкинських сходинок і пречудовий вигляд на морський порт, на море і на величезний круїзний пароход, що якраз перебував в порту.

В сам порт нам потрапити не вдалось і ближче до корабля підійти також. Дорогу чомусь перекрили відповідальні працівники... Напевне там прибував якийсь поважний дядько з тих наших, яким неприємно споглядати чернь в радіусі 50 метрів від себе. ;)
На залізничних коліях я відмітив, що трава така зелена-зелена:

Джерело: 20101023 Odessa

Дорогою назад ми скористались прикольним одеським фунікулером, який, до речі, перевозить пасажирів безкоштовно. Далі покрутились і не дуже вдало пофоткались біля памятника Дюку.

Там же на плаці, стояло пару прикольних бричок, які за 300грн готові прокатати парочку туристів по невеличкому екскурсійному маршруту. Думаю, це досить непоганий варіант для тих, хто вперше і ненадовго в Одесі.

Джерело: 20101023 Odessa

Ми трошки проголодались і було вирішено пошукати якусь кав"ярню. Шляхом по вулиці Ланжеронній ми побачили приємну на вигляд кафешку з французькими солодощами.Ми зайшли туди і були приємно вражені якоюсь винятково теплою атмосферою і чудовими тістечками.

В цей час я вже почав зізвонюватись із Савічем і виявилось, що в машині зовсі невелика проблема і вона вже вирішена, а вони самі вирушають, нарешті до нас.
Ми зустрілись на квартирі, щось перекусили, випили припасених з собою вина та віскі і з новими силами вирушили в місто.

Джерело: 20101023 Odessa

Зрештою, наші кружляння вуличками знову звелись до пошуків "де-би-нам-смачно-поїсти". І, в кінці-кінців, Ми зупинились в ресторані "Куманець". Це той ресторан, який я відверто можу порадити відвідувачам міста - він зроблений в українському стилі, кухня там в осному українська, а ціни помірні. При цьому всьому, порції там теж справжні, українські. Такої добротної миски з борщем, де є і м"ясо і квасолька і все, що повинен містити справжній український борщ, я ще не бачив ніде. До борщу принесли цілу миску традиційних пампушок із часником і ми відразу зрозуміли, що замовлені нами другі страви будуть однозначно зайвими...

До речі, що ще досить сильно кидалось в очі всій нашій компанії, що в Одесі практично не розуміють української мови. Тобто, все-таки в більшості розуміють, але якщо скажеш щось комусь українською, то відразу будь готовий повторити ще пару разів, помаленько і роздільно. Через таку незручність нам частково довелось перейти на російську. :)

Із "Куманця" ми мало не в буквальному змісті викочувались, сито мріючи добратись до ліжка. :) Однак, не дивлячись на те, що ми подорожували без відпочинку ще із попередньої ночі, було прийняте вольове рішення ще побродити по місту і розтрясти натоптані пуза. :)

Одеса, день другий

Після довгої і насиченої суботи ми спали, як вбиті і ледве примусили себе встати після дев'ятої години ранку.

І звичайно, виконавши ранковий туалет, туристи захотіли гарненько поснідати. Після вчорашнього успіху в "Куманці" було вирішено рухатись відразу туди, але там нас чекав облом - ресторанчик був зачинений і на жодній вітрині чи дверях не було ніякихї натяків про години його роботи. Отже, ми знову вирушили вуличками в пошуках кафешки:

Джерело: 20101023 Odessa

Таким чином ми ходили досить довго і побачили вдень ті місця, де бували напередодні вночі. Звичайно не обішлось без гарних позерських фоток :)
Потім ми зайшли в дуже гарний одеський пассаж, який, судячи з екскурсії, яка там проходила, також є одним із визначних місць в Одесі. В пассажі ми мало не зайшли в якийсь грузинський ресторанчик, але потім нас поманило на вулицю і пройшовши якусь сотню метрів ми натрапили на столовку під назвою - "Городское кафе". (Якщо я не помиляюсь, то кафешка ця знаходиться на розі вул.Преображенської та Дерибасівської, або Спасської) Це була дійсно столовка в стилі київської "Домашньої кухні" і т.п. Рекомендую всім, хто хоче швиденько поїсти і зовсім недорого. За сніданок на 2-х я заплатив всього 32грн. Правда нашій групі, розбалуваній в фешенебельних ресторанах, там не сподобалось. :)
Після такого швидкого сніданку ми з Натахою повели наших друзів у розвідану нами французьку кондитерську "Бізе":
 ***********************************************************************

Задовольнивши, нарешті, всі свої "кулінарні потреби" ми склали остаточний план на день. По-перше заїхати в одеські катакомби, які, як відомо, використовувались партизанами під час 2-ї світової. По-друге, заскочити таки на море і побачити ті самі одеські пляжі. Ну, а потім вже треба було вирішати в зворотній шлях, додому.

Катакомби

Звірившись із картою ми побачили, що катакомби, як туристична точка, були відзначені в селищі Нерубайське, неподалік від Одеси. Зарядивши GPS-навігатор туди і вирушили. Дорогу знайшли на диво легко, та і вказівники на меморіал "Катакомби" пару разів попадались на дорозі.

***********************************************************************

І коли ми прибули до меморіалу нам крупно повезло, бо якраз там стояла група туристів з Білорусії, якими керував пречудовий екскурсовод. Коли ми наблизились і прислухались до його слів, то відразу стало ясно, що він про ці катакомби, які про війну, і про партизанщину, знає багато і знає не по книгах. Він сам був учасником війни в ті роки, коли йому було 17-ть років, а зараз йому всі 86-ть. Про ті події він розповідав з толком, розумінням і гордістю. Ми приєднались до екскурсії і пройшли підземними коридорами. Звичайно, зараз ця частина катакомб вже значно облагороджена музейними працівниками, там організовано кілька експозицій, проведене світло і т.д. Але, все-одно, атмосфера відчувалась, а наш екскурсовод своєю розповіддю допомагав нам зрозуміти
 і проникнутись проблемами і духом тих часів.

Джерело: 20101023 Odessa

Зі слів екскурсовода я зрозумів, що основною проблемою для партизан, в ті часи, були зрадники, які з якихось причин відкривали таємниці підпільників, наводили на них німецькі війська і т.д.
Я записав його розповідь, якість не дуже добра, але головне шкодую, що почав записувати не відразу. Тим не менше ось так приблизно це було (відео на ютубі):

Море

Знов-таки, звірившись із картою ми знайшли зелені зони, парки, що прилягають безпосередньо до моря, значить там повинні були бути пляжі. І знаходяться ці парки вздовж ул.Миколаївська дорога. слава Богу, з місцем ми не прогадали. Тобто, може десь і є біля Одеси більш хороші морські місцини, але там де ми були, нам цілком сподобалось:

І фірмове фото :)  :
Джерело: 20101023 Odessa

Вдосталь погулявши по пляжу, ми заскочили на обід в прибережну кафешку - "Лев", де нас досить пристойно нагодували і обігріли, та навіть дали дисконтну картку:
  ***********************************************************************

Потім зробили прощальне фото чотирьох мандрівників на пляжі:
Джерело: 20101023 Odessa

Та вирушили в зворотній шлях.

Одеська траса, як вияволось, досить комфортна для поїздок. Покриття досить якісне, постійно по дві полоси в кожну сторону - така подорож не дуже стомлює водія. А якщо при цьому авто обладнане функцією круїз-контролю, то взагалі красота :)
Вже об одинадцятій вечера ми попивали чайок вдома, в Києві, та ділились між собою свіжими враженнями. :)

П.С. Більше фоток із деякими коментарями і відзначеними на карті географічними точками можна подивитись отут: